Svarbiausių e. prekybos rodiklių „termometras” Lietuvoje, skirtas Jūsų rezultatų ir rinkos vidurkių pasilyginimui.

Analizė atlikta remiantis „IPG Mediabrands” metodologija, naudojant pagrindinius rinkoje įsitvirtinusių trečiųjų šalių duomenis ir stebint kelių dešimčių e. prekybos projektų Lietuvoje faktinius rezultatus*.

*Duomenys yra indeksuoti, todėl tik apytiksliai atspindi realią situaciją. Tačiau, mūsų vertinimu, jie yra pakankamai reprezentatyvūs tendencijų stebėsenai.

2021 Q1 - 2022 Q2

1. Vidutinis konversijos rodiklis pamenėsiui

Lyginant 2022 metų pradžią su atitinkamu laikotarpiu pernai, vidutinis konversijos rodiklis mažėjo. 2021 m. sausio mėnesį šalyje vis dar buvo nepaprastoji padėtis: griežti COVID-19 ribojimai ir karantinas. Dėl šių veiksnių didžioji dalis nebūtinųjų prekių fizinių parduotuvių buvo uždarytos, todėl pardavimų intensyvumas persikėlė į e. prekybą. Tai paaiškina 2021 Q1 išaugusį konversijos rodiklį. Ribojimams mažėjant pastarasis irgi mažėjo.

Pirmoje vasaros pusėje stebimas konversijos rodiklio augimas ir ši tendencija pasikartoja. Tikėtina – dėl standartiškai tokiu metu pradedamų komunikuoti vidurio vasaros išpardavimų.

Dar reikšmingesnis konversijos rodiklio padidėjimas matomas lapkričio – gruodžio mėnesiais, kai prasideda „Black Friday“, „Cyber Monday“ išpardavimai ir šv. Kalėdų dovanų pirkimo karštligė.

Žemiausias konversijos rodiklis užfiksuotas rugsėjo mėnesį. Tikėtina, jog tam įtakos turėjo tuo metu dėl mokslo metų pradžios panašiai procentaliai išaugęs svetainių lankytojų srautas.

2021 Q1 - 2022 Q2

2. Vidutinis konversijos rodiklis pagal įrenginius

2021 Q1 - 2022 Q2

3. E. prekybos pardavimai Lietuvoje skirtingomis savaitės dienomis

Pirmadienis yra populiariausia internetinių pardavimų savaitės diena, o mažiausiai jų vyksta šeštadienį.

Galima daryti prielaidą, kad šeštadienis vartotojams siejasi su poilsiu po darbo savaitės, tad jie leidžia mažiau laiko prie telefono ar kompiuterio ekrano. O pirmadienį, priešingai, pirkimas internete gali būti savotiškas būdas pradėti naują darbo savaitę ir susiplanuoti bei susipirkti reikiamų jai prekių. Į tai reikėtų atsižvelgti ir planuojant reklamos investicijas, kampanijas ar rengiant specialius pasiūlymus svetainėje.

2021 Q1 - 2022 Q2

4. E. prekybos pardavimų pasiskirstymas skirtingomis valandomis

Pardavimai internetu pradeda žymiai augti nuo 9:00 val. Jų pikas būna pasiektas apie 11:00 val. ir tuomet pradeda mažėti iki 18:00 val. 18:00 val. prasideda antroji, kiek mažesnė, internetinių pardavi- mų banga, kuri piką pasiekia 21:00 val.

Galima daryti prielaidą, jog vartotojai labiau mėgsta apsipirkinėti pirmoje dienos pusėje ir ypač tam išnaudoja pietų pertrauką.

2021 Q1 - 2022 Q2

5. E. prekybos pardavimų dinamika nuo 2021 m.

„Black Friday“ ir „Cyber Monday“ akcijų metu yra pasiekiamas visų metų pardavimų pikas. Šių akcijų savaitę pardavimai internete išauga 1,5–2 kartus, lyginant su praeitų mėnesių tuo pačiu laikotarpiu. Tad labai svarbu pasiruošti stiprių pasiūlymų ir komunikaciją būtent šiuo laikotarpiu, nes Lietuvoje šios akcijos jau prigijo.

Antra didžioji metinių pardavimų banga prasideda pirmąją gruodžio savaitę ir pasiekia piką gruodžio 15 dieną. Galima daryti prielaidą, kad pirkėjai pradeda ruoštis didžiausiai metuose dovanų šventei vos tik gavę atlyginimą mėnesio pradžioje.

Trečioji pardavimų banga būna prieš pat Naujųjų metų pradžią, žmonės nepagaili pinigų savo reikmėms ir naujus metus nori pradėti atsinaujinę naujomis prekėmis. Tiesa, iškart po šios bangos, pirmąją naujų metų dieną, stebimas itin staigus pardavimų internete kritimas.

Didžiausias metuose pardavimų kritimas matomas per šv. Kalėdas, tad į tai reikėtų atsižvelgti planuojant komunikaciją ar pasiūlymus internetinėje parduotuvėje.

Remiantis istoriniais duomenimis, liepos mėnuo e. prekybai būna sudėtingiausias ir mažiausiai pardavimų generuojantis mėnuo. Geri orai ir atostogos aiškiai turi įtakos pardavimų internete kiekiui.

GAUKITE IŠSAMIĄ ATASKAITĄ

MBD. DIGITAL BENCHMARKS | LIETUVA